CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us... Together... ♥♥♥♥

Wednesday, August 11, 2010

Salam Ramadhan... ♥♥♥

Assalamualaikum....

Hari ni hari pertama kita smua berpuasa Ramadhan pada tahun ni... Apa makanan untuk sahur semalam?... bila tengahari nanti mesti kita sudah sibuk memikirkan makanan untuk sungkai pulak kan... Hehehe...

Bagi sya, hari ni blum ada idea lagi untuk sungkai dengan apa petang nnt... mungkin akan bawa my mum & Danish round2 labuan ni mencari sungkai, kebetulan my sis pun off hari ni... esok baru la merancang mo masak apa untuk sungkai...

Hari Jumaat yg lalu sya kluar jalan2 dengan my friend (consider "mummies day out" la ari tu)... hanya kluar makan2 dan beli2 barang dapur ckit... lepas tu menyinggah ke kedai majalah... beli majalah PA&MA dan Nur... majalah yang memang wajib sya beli tiap2 bulan... cuma majalah Rasa sja yg blum sampai (Labuan ni lambat ckit sampai majalahnya, pertengahan bulan baru ada)... Majalah Nur bulan ni edisi Ramadhan dan Pra Syawal... banyak ayat2 yg boleh jadi renungan kita... antaranya ini:

  
"Puasa adalah perisai, maka apabila salah seorang dari kalian sedang berpuasa, maka janganlah ia berkata kotor dan janganlah bertengkar dengan mengangkat suara. Jika dia dicela dan disakiti, maka katakanlah, 'saya sedang berpuasa'." (HR. Muslim).

Renung2kan lah k... Danish sudah bangun jadi bermula la tugas sya sebagai mummy untuk hari ni... sya out dulu... nnt sya akan update lagi pasal isi kandungan majalah2 tu ok... daaa!!!!

*Psssttt!!!... sementara menunggu danish bangun tadi sempat lagi tukar layout blog baru... hehehe...

**Sungkai - Berbuka 

0 Growing Lavender:

My Popular Posts

My Shopping List

Followers

My Blogger Award Collection