CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us... Together... ♥♥♥♥

Wednesday, January 14, 2015

Re-open Of My Online Shopping Blog

Assalamualaikum...

Huhuuh... bersarang sdh blog sya ni... Mau 2 tahun sya berhenti ber-blog... komitment dgn kerja yg buat sya lama berehat..

So, dengan kehadiran tahun 2015 ni, In Shaa Allah sya akan mula ber-blog kembali... di harap, mind sya ni masih blh lagi mengarang... hehehe... tua sdh baa, otak pun beku sudah mo mengarang...





Cantik kan?... sebenarnya, selama ni sya busy dgn perniagaan online sya... ala business kecik jak, tp cukup membuatkan sya bersengkang mata... apa nda, siangb bekerja, mlm plak berbisnes online...

Sya jalankan melalui fb sya... Hari ni sya kembangkan plak ke shopping blog sya, which is bersarang lamanya juga tidak di update... In Shaa Allah, akan diupdate dari semasa ke semasa dgn update stock2 yg baru..

Ok... utk more detail boleh visit my online shopping blog (https://www.putraliciousempire.blogspot.com)... atau blh juga view fb sya (https://www.facebook.com/fifyj) ya...

Orait... itu sja utk entry hari ni... kita jumpa lagi di entry akan datang ya... 

Daaa...

P/S: Jangan lupa visit my shopping blog ya... Thanks for supporting me...

Tuesday, July 23, 2013

Putu Bambu...

Assalamualaikum...

Image dari Mr. Google...
Hmmm... Nampak sedap jak putu bamboo tu... tiap2 tahun puasa teringin btul sya mo mkn kuih ni, tp di Labuan ni ssh betul mo cari...
 
Sya ingat lagi dulu masa sya masih kecil... setiap kali balik dari pasar, my mum mesti belikan  kuih ni utk kami adik beradik... kemudian dalam proses kami membesar, kami mula sudah lupa dengan kuih ni... kebetulan plak masa tu kami berpindah ke Miri...
 
Sekarang gerai makcik tu pun teda sudah di pasar... kira masa dulu tu, putu bambu dia la yg paling sedap di Labuan tau... hehehe...
 
Ok... sya pun mo balik sdh ni... hari ni plan mo pg cari 'penyunkaian' di bandar... mana la tau tiba2 ada plak org yang jual putu bambu ni kan... :)
 
Daaa!!!...
 
p/s: tengok gambar pun sudah terasa manis gulanya... :)

Monday, July 22, 2013

Setelah Setahun Berehat

Assalamualaikum...

Wawawwa... macam lama sudah tidak update blog nih... last updata raya tahun lalu... dan sekarang sudah masuk Bulan Ramadhan tahun ni... hehehe...

Kesibukan tu yang selalu menghalang sya untuk update blog ni... lagi pun selalu online guna tab jak... sunggh boring tau update blog dengan tab...

Dalam setahun ni banyak yang sudah berlaku... nanti sya akan ceta pelan2 ya...

My big boy, Danish, sudah masuk tadika di tahun pertama (5 tahun)... masa mula2 masuk tu mau seminggu juga la sya cuti teman kan dia... kena tinggal sikit nangis... hehehe... tapi selepas dua minggu, dia lagi suruh sya balik ke ofis...

Danial plak masih jugak la begitu... sudah lancar bercakap & selalu jadi hero kepada abangnya (lebih nakal)... hehe...

Opppsss... sebelum sya ceta banyak lagi, sya mau ucapkan selamat menjalankan ibadah puasa... semoga amalan kita diterima & diberkati Allah... :)



Ok... setakat ni dulu ceta sya buat entry kali ni... Insha Allah, lepas ni sya cuba untuk luangkan masa update blog macam dulu lagi...

Daaa!!!...

p/s: rasa macam baru buka blog baru plak... hehehe...

Saturday, September 8, 2012

Cerita Raya 2012...

Assalamualaikum...

Bersarang-sarang sudah blog sya ni... selama puasa & raya ni macam tidak dapat curi2 masa mau update blog... ditambah lagi dengan kesibukan keja yg makin bertambah (gaji sudah 'up' means keja pun makin 'up' la... heheh)..

Secara ringkasnya, raya tahun ni kami cuma beraya di Labuan sja sebab kesemua adik-beradik (3 org) yg keja di KL tu, tdk dapat balik beraya sbb tahun lalu sudah balik... my hubby plak berada di laut... huhuhuh... sedih, tapi apa boleh buat, sudah keja nya gitu kan... :)

Dark grey, itu la theme color kami anak beranak tahun ni... mari, layan photo plak...

Gambar raya yg nda berapa menjadi sebab ada sorang budak badmood
My mum & dad di pagi raya
Danish salam oppa & omma...
Dad & mom lagi...
The kids wit oppa & omma...
My kids...
Raya ke-2... masa ni mood the kids ada ok sikit...
Hehehe... gambar family tu ada spoil sikit... sebabnya danial punya badmood sudah datang... dia ni bila sudah pakai baju lawa2 tapi lambat jalan, mudah la meroyan... hehehe...

Owh ya, masa raya ke-7 plak, my third cuzen kawin... 

Selamat pengantin baru Ruby @ Ayen & husband... semoga berbahagia sehingga akhir hayat... amin...
Hujung2 minggu macam sekarang ni masih ramai jugak yg buat 'open house'... rezeki anak pun sepanjang raya ni boleh tahan, beratus jugak dorang dapat... alhamdullillah... :)

Hmmm... tu jak la cerita raya sya tahun ni secara ringkas... sebenarnya banyak lagi photo ni tapi semua masih dalam memory tab sya... 

Daaa!!!...

p/s: lama tidak meng-update... huhuh... beku sudah otak mo mengarang... :)

Wednesday, August 22, 2012

Wordless Wednesday... Raya Anak-Anak Ku...

Assalamualaikum...


Daaa!!...

p/s: ada lagi pic, tapi save dulu utk ceta raya kami nnt ya (next update)... hehee... :)

Sunday, August 19, 2012

Kisah Malam Raya...

Assalamualaikum...

Terus-terang, bila selesai jak iftar terakhir untuk tahun ni, sya la yang paling lintang pukang... apa tidaknya, esok sudah raya, tapi 1 kek pun sya blum buat... ntah la kenapa kan, tahun ni agak liat mood sya untuk buat kek... mungkin sebab hari2 kepenatan dengan urusan mencari rezeki sampai teda masa mo buat persiapan biskut & kek...

Jadi ceritanya, tahun ni teda la kek2 lapis atau kukus... semua kek yang simple jak... hehehe... kes kelam kabut la ni... sempat juga sya buat kuih makmur coklat kegemaran honey sya... lepas tu sambung lagi tolong my mum mengelupis... sepa yang nda tau apa tu 'kelupis', boleh la refer sini ya...

Mari kita layan gambar malam raya yang sya sempat snap (hehehe... sambil2 mengelupis)...

Kuih Makmur Coklat...
Daun erik... untuk bungkus pulut... 
Kelupis sebelum masuk pengukus...
Layan KL Gangster...
Sempat belajar membungkus pulut dari omma... hehehe...
Sebelum mommy naik tido... danish masih lagi mo lepak dengan omma di bawah tunggu kelupis masak sambil tonton Khurafat... jam 2 am baru tido... 
Hehehe... rajin anak bujang sya sorang ni belajar benda baru... kalau c adiknya plak, bukan belajar tapi mengacau... tapi dua2 tetap ada kelebihan tersendiri... 

Daaa!!!...

p/s: danish memang kaki tv... sanggup duduk depan tv sampai tertido kalau ada movie yang dia minat... :) 

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1433 / 2012...

Assalamualaikum...


Kepada seluruh keluarga, sahabat dan juga rakan blog, kami ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri... Maaf kan segala salah silap atau terkasar bahasa selama ini... semoga Syawal tahun ini dapat di sambut dengan penuh kesyukuran... Maaf Zahir & Batin...

Dengan Ingatan Tulus Ikhlas dari Boy, Fify, Danish & Danial..

Daa!!!...

p/s: tahun ni beraya tanpa my honey lagi... raya ketiga baru la masuk darat... huhuhu... 

Minggu2 Terakhir Ramadhan...

Assalamualaikum...

Raya pun sudah, tapi sya baru la mo update pasal aktiviti Bulan Ramadhan yang lalu... tersangat la sibuk sampai terpaksa la lupakan dulu mo update blog (fb hari2 plak update)... hehehe...

Ok... secara ringkas jak... iftar memang kebanyakkan makan di luar la... selalunya gara2 tidak sempat mo beli makanan di bazaar, so call la my mom di rumah bawa iftar di bandar... but at least sya hari2 bersungkai dengan family walaupun sibuk dengan keja di ofis...

Mari kita layan gambar jak la... hehehe...

KFC
Grand Dorsett
Masa ni plak Iftar di Papayas Beach Lodge... juga bersempena dengan birthday my mum... 
Ntah mo berapa kali bersungkai di Tiara ni... sampai naik bosan ... hehehe...
Ramadhan, pergimu akan dirindui... semoga dapat bersama lagi di Ramdhan tahun depan... :)

Daa!!!...

p/s: Alhamdullillah, Ramadhan tahun ni dapat dilalui dengan penuh kesyukuran... :)

Sunday, August 12, 2012

Iklan Raya Paling Best 2012...

Assalamualaikum...


Huhu... I'm speechless & touching lepas tengok iklan ni tau... menitik jugak air mata... terkenang terus kedua anak sya... minta dijauhkan... semoga sya dapat bersama dengan mereka sehingga mereka dapat berdiri di atas kaki sendiri... Insyallah... huhu... mode emo ni...

Tahniah Bernas... kamu dapat buat sya menangis...

Daaa!!!...

p/s: filem pendek petronas (raya) pun best jugak tau... hehehe... 

Sunday, July 29, 2012

Bunga Alpinia Dalam Kenangan...

Assalamualaikum...


26th July 2012, jam 2.30 pagi, Pulau Labuan telah dikejutkan dengan gegaran yang kuat seperti gempa bumi... ditambah plak dengan hujan lebat dan petir sabung menyabung... sya rasa semua warga Labuan terkejut dan panik seketika... ada yang sampai ke pagi tidak mau tido semula sebab takut kemungkinan gempa bumi benar2 berlaku...

Selepas jak sahur, sya on fb.. masa tu la nampak ramai yang share kapal terbakar... baca punya baca rupa2nya kapal kepunyaan MISC, MT Bunga Alpinia terbakar di Jeti Petronas Methanol Labuan.


Mulanya kami dikhabarkan utk bersiap sedia memandangkan kebakaran ni berlaku dekat dengan tangki minyak di Petronas Methanol, takut2 nanti kebakaran tu merebak. Alhamdullillah, syukur Labuan masih selamat dari letupan. 

Kalau tidak silap sya, kebakaran ni mengambil masa 18 jam untuk untuk dipadamkan... setakat ni 4 mayat sudah ditemui dan masih lagi mencari seorang cadet yang hilang... bila sya call hubby sya yang berada di Bintulu, dia pun tekejut dengan berita tu... bila dia tanya ofis baru la dia tau punca kebakaran... kapal tu dipanah petir... hubby sya kata lagi sepatutnya di dalam cuaca buruk begitu semua operasi mesti dihentikan... huhuh... mungkin itu memang sudah takdirnya kan... 


Al-Fatihah & takziah kepada keluarga mangsa... semoga roh mereka ditempatkan bersama orang yang beriman... dan kepada keluarga yang terlibat, semoga tabah menghadapi ujian ini...

Daaa!!!...

p/s: bila kejadian macam ni berlaku, sya lebih menghargai usaha gigih hubby yang berkerja mencari rezeki di lautan luas... semoga sentiasa dilindungi... amin... :)


p/s/s: sumber image dari FB Info Labuan... thanks... :) 

Iftar Pertama, Ketiga Dan Keempat, Ramadhan 1433H...

Assalamualaikum...

Hehehe... hari ni sudah masuk hari ke 9 kita berpuasa... sya plak baru mau update juadah berbuka kami sepanjang minggu ni...

Iftar Pertama...



Berbuka di restoran kegemaran my family... kebetulan sya kepingin mo makan nasi beriani kari kambing bersama dengan hati 'buyak' goreng... tapi separuh jak sya dapat makan sebab pedas yang amat sangat (lidah sya memang sensitif pedas)... 

Iftar Ketiga...




Puasa2 gini bos plak minta debtors aging report disiapkan hari tu jugak... jadi terpaksa la sya OT dan berbuka di ofis... berbuka di seafood restaurant di hotel sya bekerja... boleh tahan jugak sedapnya... menunya nasi putih bersama slice fish with spring onion & crispy kailan... jam 10 malam baru balik ke rumah... huhuhuh...

Iftar Keempat...




Masih jugak berbuka di hotel tempat sya bekerja tapi bukan sebab keja tau... sebab mau merasa buffet di sana bersama dengan family sya... banyak pilihan sampai nda tau mo makan apa... tapi tidak rugi la bayar RM 47 sebab semua ada... mau makan sushi ada, makan seafood ada, western food ada, malay, indian & chinese food pun ada... hehhe...

Untuk Iftar yg lain hanya berbuka d rumah sja... tapi sedap jugak tau... mee kari... cendol... bubur kacang... ikan masak kicap... dan lain2 lagi la.. cuma tidak sempat mau ambil gambarnya sebab besa la kalau sudah di rumah, kamera atau hp tidak sentiasa di tangan... hehehe...

Hari kesembilan ni mungkin berbuka di luar lagi memandangkan kupon piza sya akan expired 2 hari lagi... :)

Daaa!!!...

p/s: Alhamdullilah, setakat hari ni puasa masih lagi full.... insyallah dapat la berpuasa penuh tahun ni... :)

Friday, July 27, 2012

To all my 'sweet' friend... :)

Assalamualaikum...


Hahaha... ada berani?...

Daaa!!!!...

p/s: tengok jak pun sudah cukup buat sya kenyang... manissss!!!... :P

Salam Jumaat... Doa Pembuka Dua Belas Pintu...

Assalamualaikum...

Daaa!!!...

p/s: :-D

Saturday, July 21, 2012

Selamat Bersahur... 1 Ramadhan 4133H...

Assalamualaikum...

Hehehe... pagi ni bangun awal sangat untuk bersahur... mata belum lagi mengantuk, jadi nda tau mau buat apa, update la blog walaupun teda idea apa yang mo di taip awal2 pagi gini...

Bila buka fb, banyak plak info mengenai sahur...


“Dan makan minumlah kalian hingga telah jelas bagi kalian benang putih dari benang hitam waktu fajar. Kemudian sempurnakanlah puasa hingga malam.” (Al-Baqarah: 187)
Daaa!!!...

p/s: Ms. Gastrik, please be good to me during this Ramadhan ya... :)

Thursday, July 19, 2012

1 Ramadhan 4133H... 21 Julai 2012M...

Assalamualaikum...


Hehehe... tetap sdh la puasa tahun ni kena pada hari Sabtu 21/07/2012... Alhamdullillah... Allah mengizinkan untuk kita bertemu lagi dengan Bulan Ramadhan, bulan yang penuh dengan keberkatan...

Mari kita ulangkaji sikit niat2 puasa dan berbuka... hehehe...

Niat Puasa...
Niat Berbuka Puasa..
Selamat menjalani ibadah di Bulan Ramadhan tahun ni... semoga Ramadhan tahun ini memberi 1001 makna untuk kita semua...

Daaa!!!...

p/s: lagu?... hehehe... macam besa la... setiap tahun lagu 'akan ku jumpa' dari Azfar ni akan jadi 'soundtrack' untuk blog sya ni... :)

p/s/s: sumber video dari Ms. Youtube & image dari Mr. Google...

My Popular Posts

My Shopping List

Followers

My Blogger Award Collection