CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Us... Together... ♥♥♥♥

Tuesday, August 23, 2011

Tiger Prawn Vs. Tiger Beer...

Assalamualaikum...

Hehehe... ni ada 1 ceta lucu... seperti biasa, datang sja keja sya kena cek semua bil2 yang telah diissue kemarin... bil2 tu memang sudah tersedia di meja sya bila datang pagi2... selepas lunch baru la sya round dari bilik ke bilik untuk cek inventory... hehehe... busy kan?... kadang2 sampai mo online pun tidak ingat sudah...

Ok... berbalik ke tajuk sebenar kita... dalam banyak2 bil tu (ada 7 dept. semua), paling sya sensitif cek bil restoran western kami... ada 3 shift report dibagi untuk restoran ni... dalam salah satu shift tu sya allergic dengan seorang cashier ni... bukan allergic tidak suka, tapi asal dia sja yang buat bil mesti ada yang salah... kalau tidak salah pun mesti ada makanan atau minuman yang dia tidak cas... 

Selalunya, bila ada makanan atau minuman yang tidak ter-cas, cashier yang bertugas la mesti ganti balik... jadi bila ditanya dengan miss E ni, ada sja alasan dia untuk lari dari di-cas... hehehe... sya bukannya kejam tapi sudah menjadi tugas setiap cashier untuk menanggung risiko sebegini... lagipun dorang memang sudah tau kan, kesalahan tu dari dorang jugak...

Mau di jadikan cerita... ada 1 pagi tu, sya tengah cek bil yang dibuat oleh Miss E ni... di awal bil tu semuanya ok, sya pun sudah tersenyum... tapi bila sudah sampai di pengakhiran bil, lama sya berfikir... Di dalam 'captain order' tertulis bahawa seorang guest ni order 'tiger prawn'... tapi bila time membayar si Miss E ni plak cas guest ni minum 'tiger beer'... huh?...sya ketuk jugak kepala minah ni tau... ni la yang selalu melambatkan keja sya... 

Tapi dalam masa yang sama funny jugak... apa la yang ada dalam fikiran cashier ni sampaikan udang harimau tu pun dia boleh tertukar jadi beer harimau... hahaha... bila dia datang ke meja sya, sya tidak jadi mau marah... yang tinggal sya cuma ketawa2 bagi cashier memo tu ke dia... sya suruh dia baca sendiri memo & bil tu... mulanya dia mau mempertahankan dirinya, tapi bila dia terlihat senarai tu, merah padam mukanya... sambil tersengih-sengih dia mengakui jugak kesalahan nya dan berjanji untuk membayar balik balance duit tu (tiger prawn tu lebih mahal dari tiger beer)... 

Begitu la kalau jadi cashier ni.... berat jugak tugas dorang ni... tidak boleh silap sikit... kadang2 sya kesian jugak dengan dorang... apa tidak kesian, kalau dorang tidak ter-cas chinese tea yang harga RM 1 tu pun, kena bayar jugak apa lagi kalau makanan yang harganya sampai berpuluh2... tapi itu sudah procedurnya, dorang tidak dapat mengelak sudah...

Pasal Miss E ni, susah mau komen la... hari2 pun dreaming... tidak pernah sehari dia tidak buat silap... lepas ni entah apa lagi yang dia tersilap cas... hehehe... 

Daaa!!!...

p/s: setiap kali sya keluarkan cashier memo, sya minta maaf dulu dengan dorang, mana la tau kan gara2 chinese tea RM 1 dorang jadi dendam pulak kan?... hehehe... :)      

0 Growing Lavender:

My Popular Posts

My Shopping List

Followers

My Blogger Award Collection